Jobb jobb å mer jobb! =)

publicerat i Allmänt;
Idag ska jag åter till Kiwi å jobba!
Gott att få så mycket jobb som möjligt nu i det sista månaderna till man ska va mamma ledig :)
Men blir en stor utfodring att va så stor igen :P
 
Det är nått jag tänkt en del på...
Hur ska man inte gå upp för mycket när man e gravid?
Å hur vet man vad som e för mycket??
Jag håller mig till att försöka äta normala portioner mat, inte dricka läsk mer än 1-2 ggr i veckan å godis/choklad i normal mängd samt att det inte ska ätas allt för sent på kvällen...
Men man går ju upp oavsett!
Och det ska man ju, men jag har läst å läst å det står bara att upp till 15 kg är helt normalt när man e gravid att gå upp..
och ja det e ju super men hur fördelas det "vanligtvis" över veckorna?
Med linus i magen gick jag upp hisnande 32kg!
Det va delvis mitt eget fel då jag tänkte att d ordnar sig när han kommer ut!
D gjorde d inte!!!!
Å denna gången startade jag med 10 kg mer än förras gången...
Missförstå mig inte jag har inga planer om bantning i graviditeten, men vill passa på att
inte göra samma misstag som förra gången med maten!
 
Råd å tips någon??
 

Kommentera inlägget här :