ROMSDALSEGGEN!!!!

publicerat i Allmänt;
Här i Norge finns det många fjell å ett av dom är Romsdalseggen ca 1100 m.oh.
Igår besteg jag å min bror å fantastiskt följe å guide Linda med dotter Natalia det!
Jag är glada att jag gjort det för det va en sån sak som man vill göra innan man dör! =)
 
 
Vi startade i gott mod! =)
 
Foto: Jenter å gutt på tur över romsdalseggen :D
 
=D
Foto: Første etappe unnagjort. Bare resten igjen. ;-)
 
Fortfarande i gott humör med en kännsla att detta går super bra!!
 
Foto: Hööööööögt!!!!!!
 
Första riktiga matpausen å en super Utsikt!
Nu började det blåsa pytte lite å det känndes liiite jobbigt för vi skulle över smala biten!
Men där jag står tog d oss ca 3-3,5 timmar!
 
 
Så fint asså!
 
Nu kan jag säga att jag plötsligt inser att jag e ju för fan JÄTTE rädd för höjder! :S
Som bilden visar kan man krama fjellet!!!
Ingen säkerhets lina el rep att hålla i!
Det va ÅNGEST å har aldrig skakat så mycket när jag kom fram!!!!
 
Foto: Nokken syns smalaste eggen e heilt pyton, mens andre kosa se max! ;-)
 
 
Foto: Første rast etter oppstigninga fra Venjesdalen.
 
Foto: Da e det snart over, siste metera ned fra Nebba igjen.
 
Fötter å knän är nu döda!
Men nu har jag iaf fått se va alla fjellfolk pratar om =D
Lycklig som överlevde!!! <3

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Maria:

Underbara älskade fina vän! Va imponerad (och lite avundsjuk ;) ) jag blir att du orkar ta dig an detta äventyr nu! Snart hoppas jag vi ses också! Förstår att du säkert kommer ha fullt upp, men någon dag hinner du kanske komma hit på en riktig mysdag? Puss

Svar: tack för d ja d va en fin tur =) klart vi ska mysa bejb!!!! massa!!!!
Tyra

2:a kommentar, skriven , av Torunn:

Flink dame är du nu Emelie! ;) Duktigt av dig, och kul att du kom upp och fick se hur himla vackert det är (trots rädslan), som fjellfolk gleder jeg mig litt får jag säga! :)

Svar: ha ha du e lite galen du ;)
Tyra

Kommentera inlägget här :