planeringsdagar för barnehagen...

publicerat i Allmänt;
Barnehagen är mycket speciell...
Dom passar bara för barn vars förälldrar jobbar 8-4 å inte längre än 30 min från bhg.
Pluss att när dom ska planera vad dom ska göra under närmsta framtid så STÄNGER dom.
Hur e d möjligt att dom tänker att folk bara kan ta ledigt för att dom ska planera??
 
Finns inga anndra jobb som stänger av den grunden!
Hur skulle det se ut om matbutiken stängde för att beställa varer el omorganisera i hyllerna?
Eller fabriken för att planera produktionen?
Eller lärare för att rätta prov??
Tror inte någon vill att sjukhus ska stänga för att planera vården av pasienterna!
 
Va e d som gör att det är OK att barnehagen tar sig dessa extra dagarna??
Vi mammor och pappor har d redan jobbigt nog att skaffa barnvakt till de tider barnehagen inte är öppen som på kvällen, helgen, nån som kan lämna då bhg öppnar senare än fabrikerna startar osv.
Det är absolut inte så att jag tycker barnen ska vara mer än 100% i bgh men jag tycker tiderna skulle vara mer flexibla då jobben nu för tiden sällan är bara mellan 8-4!
 
Det gör mig mycket irriterad att man ska akseptera och vara tacksam att det över huvud taget  finns nån som vill passa ens barn även om d e alldeles fel tider för hur man jobbar!
Barn e underbara och med en flexibel barnehage skulle man kunna få mer tid med sitt barn!
 
Något kommunen och barnehage styrare borde tänka på!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Hva er det du vil ha, da? En barnehage som er åpen fra 08-20 hver dag? Dette synes jeg er et helt idiotisk innlegg. Det er tre-fem dager iløpet av ett helt år. Og disse planleggingsdagene brukes til f.eks kurs og foredrag, planlegging av årsplan, hva man skal gjøre for at barnet ditt skal få en best mulig dag med både lek og læring og mye mer. De ansatte i bhg har i tillegg mange møter på kveldstid iløpet av en mnd. Hvordan tenker du at planleggingsdagene skal brukes da? Skal de ansatte planlegge året mens barna er i barnehagen, noe som resulterer i at barna ikke får tilstrekkelig med oppmerksomhet hver dag?

Svar: Jag tycker det skulle vara en fantastisk idee att ha öppet 6-21 men så klart med restrektioner om att barnen ska INTE va mer i bhg utan bara andra tider!Kurser möten och liknande ska personalen så klart gå på men varför inte turas om under året?
Varför ska det vara rätt att bhg bestämmer när mammor och pappor ska vara lediga??
Det är inte alla som har den lyxen att kunna ta ut extra dagar!
Jag har aldrig sagt att barnen ska vara mer i bhg bara att bhg borde vara mer flexibel då det nu för tiden krävs att båda föräldrarna jobbar och butiker, besinstationer, fabriker kräver att man jobbar andra tider än det barnehagen är öppen!
Jag tar gärna ut lediga dagar med mitt barn så ofta jag kan och vill så klart ha mest möjlig tid med han, men jobba måste man och alla föräldrar gör så gott dom kan!
Idiotiskt tycker jag det är att inte barnehagen följer med i tidens förändring där det krävs mer flexibla öppet tider!
Tyra

Kommentera inlägget här :