Tyra har rymt!!!

publicerat i Allmänt;

Igår rymmde Tyra för första gången!!
Jag har en hundvakt när jag e på jobbet och han tyckte det va en bra idee
att låta henne gå lös...
Fast jag sagt att det e strängt förbjudet!!!

Och i går så stack hon iväg!!
Vakten ringde till mig vid halv 8 på kvällen och då gissar jag att hon varit borta ca 1 timme.
Jag satt fast på jobbet och kunde inte på något vis gå därifrån före 23.30...
Det va dom värsta timmarna i mitt liv nästan!!!
Gick bara runt och hade en klump i magen och gråten i halsen!!!
Det kunde ju hända henne va som hällst!!!
Hon kunde ju bli överkörd eller tagen av räven eller frysit ihjäl!!!

Som tur va så ringde det en man kl 23.15 och frågade om jag va hundägare!?
Ja sa jag det e en liten pappilon och hon har sprungit bort!
Har du hittat henne?
Ja sa han jag hittade henne ca kl 21.
Han berättade att han tagit henne till veterinären och scanat henne och fått nummret.
Men eftersom hon inte e norsk så hade han åkt hem och sökt på petfind.com el liknande och fått veta
att hon va svensk och sen sökt på SKK och så fått mitt namn och sen sökt på gule sider i norge och fått mitt telefon nr!

Villken snäll man alltså!!!!!! =))
Va sjukt lättad när han hade pratat klart och sa att han skulle komma ner på mitt jobb och lämna henne till mig!!!!

Tänk att det finns såna super snälla människor alltså!!!!!
TUSEN TACK!!!! =))



Vet inte vad jag skulle ta mig till utan henne!!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av trollmamma:

Vilken bustyra som gör dig så orolig. Men hon ser ju lika söt och glad som vanligt, men det måste varit fruktansvärt för dig.

Kram

Lisbeth

Kommentera inlägget här :