hmmm..... operation??

publicerat i Allmänt;
I morse kl 9 så ringde det en tant som sa att jag ska opereras på onsdag...
Då jag sa nej jag mår inte så bra så snäste hon att :
"jaha så du har inte så ont då alltså!?"
Jag svarade att jag känner mig alldeles för labil.
Då säger tanten jaha, men om du inte tar den på onsdag så kommer du inte få någon i sommar!
Jag säger då att min mamma tyvärr precis har dött och att jag verkligen inte är upplagd
för en operation för tillfället.... då ändras tonen brutalt och en vänlig röst säger:
" Naturligtvis så ska du inte opereras nu! ring om du kan nångong under sommaren så ska jag försöka
lösa det! men så länge sätter jag upp dig till hösten då!?"
Jag svarar med gråten i halsen över att ha behövt vakna till detta och behöva säga  orden
"min mamma har precis dött!"
Det är som att en kniv skär igenom mig varje gång jag måste säga orden högt.
Iaf: " Ja tack till hösten blir bra."

Och helt plötsligt låter det som att jag kan välja nästan när jag vill!
Dock är ju fallet inte så...
Utan det finns flera annledningar till att jag inte kan på onsdag...
Jag har druckit treo i helgen och det måste ha gått 7 dagar sen man tog sin senaste om
man ska opereras...
Jag har ingen som kan ta hand om tyra med 3 dagars varsel....
Jag tror att jag ska försöka få gå och prata med en psykolog för säkerhets skull...
Kan ju säga att jag har haft galet mycket bättre dagar än vad jag har nu...
Jag e dessutom förkyld och har ont i halsen...

Ingen bra grej att utsätta kroppen för operation när man mår så här....


Hoppas iaf att du som läser har en fantastisk och underbar dag i dag!!!
Kram på er alla där ute! =)



Ps. en liten orkidee jag fick av min söta vänn Irma när hon va och hälsade på...
Kan ju säga att knopparna har slagit ut nu =))

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Eva:

Det är konstigt att man måste redogöra varför man mår dåligt så fort det är något... jag menar om man säger "nej jag kan inte" eller "jag mår inte bra nu" Fattar fan inte folk då? Måste man redogöra allt för alla? Sånt här gör mej så arg och ledsen. Respekterar folk inte varandra längre eller varför blir det så här?



Jag är ledsen för din skull att du skulle behöva få detta samtalet just nu.

Kramar från Eva & Ruffepuffe

Kommentera inlägget här :