En doft...

publicerat i Emelies bästa!;
Jag pratade nyss med min pappa...
Han pratade om hur mamma alltid hade koll på hur mycket alla fick i födelsedags
pengar...
På nått sätt kännde jag mig välldigt ledsn när han pratade...
Vet inte varför...
Så när vi lagt på så gör jag som jag alltid gör när jag e ledsen, städar och tröts äter!
Så jag hällde ut en flaska med citron-läsk i vasken, och när doften nådde näsan va det som
att ögonen blev vattenfall!
Jag kom ihåg när jag och mamma varje år åkte på kaninutställning i allingsås!
Varje lunch fick jag en hamburgare el en korv och citron fanta!
Det va enda gången på hela året jag fick dricka den drickan och jag längtade alltid efter den så mycket under året,
ja inte bara den utan att få åka me mamma till utställningen och bo i tält el husvagn, äta skräp-mat, och titta på kaniner, cykla runt i nolhagaparken och sen ner och bada!
Det va det bästa jag visste!!
Tänk att en doft kan trolla fram en hel serie bilder i huvudet på bara några sekunder!

Hoppas att alla har en mysig söndag!
Kraam

Kommentera inlägget här :