Snart slut på ledighet!

publicerat i
Då e det næst sista lediga dagen med bara oss!
På måndag e det bara å gå tillbaka till vardagen med dagis, træning och jobb!
Jag hoppas verkligen att detta året kommer bli bættre och mindre stressande æn jag tror...
Man e ju alltid lite bekymrad nær man e vuxen før att allt ska gå ihop med tid, ekonomi, resor, barnvakt, familjebesøk osv...
Fræmst så hær i starten på året e jag bekymmrad før våran ekonomi då jag inte tycker att min man håller igen nog.
Han gør investeringar i sitt føretag fast vi igentligen inte har råd med det precis nu enligt min åsikt!

Vi ser veldigt olika på ekonomi, jag vill prioritera att få in så mycket pengar som møjligt så att vi ser att vi går i pluss och då investera mer medans min man tycker det e ok att gå pluss minus noll så længe han kan gøra som han vill och ibland i minus bara før att han tror att investeringarna kan ge mer pengar.
Jag vet att jan ibland har rett men nu nør jag ska plugga så tycker jag att hans investeringar borde stoppa upp lite och tænkas igenom minst 20 ggr inan man køper något och se om man har møjlighet att kanske låna en maskin i stællet før att køpa...

Men men ska prata med han igen ikvæll och se om han kan tænka sig att sitta och se øver all våran ekonomi och inte bara sin egen!
Ska sæga det att vi har delad ekonomi då vi inte alltid drar jæmt och jag vill få honom att førstå vad detta året kommer kræva och att våran drøm om ett sommarhus/lægenhet i Brasilien inte kommer bli av med lånade pengar!

Och med huset som ska renoveras som borde vara bådas prioritering kan vi inte køpa något extra men kanske hælldre selga hans størsta bil før att få in kapital!
Jag hoppas att ikvæll ska vi få till en plan om hur vi ska ihop detta året tillsammans!
Håll tummarna før mig folket! ✌

Kommentera inlägget här :