Liseberg! =)

publicerat i Emelies bästa!;
Jag kan ju säga att igår när vi kom hem från liseberg och jag va ute me Tyra så
hörde jag världens utryckning!!!
Centralen för brandkår och så ligger precis nedanför berget jag bor på....
Gick in till D och bad han kolla vad som hänt??
( första tanken va att pappa och barnen krockat för dom åkte precis och det va så nära!)
Men vi såg på nätet att det va vår kära rainbow som gått i backen!
Märkligt va det att se den så när man 2 timmar tidigare satt och åkte den och pratade om hur löjligt rolig den är!
Men men....
Vi skadade oss inte iaf!

Här stiier vi i parissehjulet! ( Julian och pappa fryser, och jag har naturligtvis lånat dom min sjal och tröja!)



Jag kan ju berätta att den lilla killen som ser så gullig ut att man nästan dör är ENVIS!!!
Han gör sällan som man säger, och igår så fick han veta att man inte tjatar emot när
vi säger att han inte ska åka me sin bror utan me D som kan hålla honom!
Pappa sa att han inte fick åka utan Daniel, mn väl på attraktionen började han skrika om han inte fick sitta själv me sin bror, Daniel som inte tyckte att det skulle vara någon fara trotts att de små vita och röda båtarna går JÄTTE fort,
lämnade honom me sin bror!

Efter 3 varv när den började få upp farten så skrek philip av glädje och julian va så rädd att han grät i högan sky!!
Daniel som inte trodde det skulle va så farligt hoppade så fort den stannat upp och tog honom och kramade honom hårt!
Han kännde sig jätte dum som gått me på att han skulle få sitta själv, lika så lisebergs tjejen som sagt att det gick bra,
hon va riktigt snabb på att se hur det va me han eftersom hon stannade den så fort hon såg att han grät av skräck och skrek STANNA JAG VILL AV!!!
Pappa skällde på philip som inte höll i sin bror, och jag småfnittrade jämte! :)
( jag har nämligen gjort samma sak och det va bara nyttigt för mig!) ;)
Det va jätte kul att få vara där!!!
Tack pappa för en fantastisk dag!!! =)

Här e philip fotomodell!
( att hålla 2 socker-speedade barn lugna medans man väntar på mat i 25 min själv va inte det lättaste! ) :S



Här e en bild på mig och D när maten äntligen kom!!! =)



Julian trycker sig tätt tätt intill HELA tiden!!!

Hoppas att alla har en fin fin dag!
Det kommer komma mer kort från igår lite senare! =)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Eva:

Tur att ni inte var på Liseberg lite senare!!



Ni får komma hit när Tyra löpt klart, så Rudolph och Tyra kan busa i trädgården. :o))

kram Eva & Ruffepuffe

2:a kommentar, skriven , av Annelie:

Gud så skönt att ni inte var där just då! Jag tänkte på er när jag lägte i tidningen vad som hänt eftersom du skrev att ni skulle dit.

Det verkar som ni har haft en himla rolig dag ändå :o)

/Annelie

Kommentera inlägget här :