En liten sak bara!

publicerat i Allmänt;
Jag har fått en kommentar.... om att jag ska koppla MINA HUNDAR och tänka på dom som e hundrädda...
hmmm...
För det första har jag EN hund!
För det andra så e min hund ENDAST lös där det inte e andra mäniskor!!!!
Jag låter ALDRIG min hund springa fram till någon som e hundrädd!
Jag vet hur otrevligt det är och hatar själv dom som låter sina hundar springa lösa i stan och på platser där det är mycket folk, för det e inte kul med hoppande hundar...
Så jag gör mitt bästa!
Hoppas dock att det för hundarnas skull kommer finnas lite fler hundgårdar snart!!
Vi som e hundägare vill gärna ha dom lösa så dom kan busa med andra hundar utan att störa dom som inte
gillar hundar!!
Man vill kunna träna inkallning, agillity och bara busa utan att få skit för det!!!
Det e sååååå jävla jobbigt att få skit för att man har hund hela tiden!!!
Jag e ledsen att jag inte har en egen gård att vara på!!!
Men vi jobbar på det!
Så förhoppningsvis så slipper vi staden och allt gnäll som man får höra när man inte ens gör nått jävla fel alls!!!
Hus och trädgård med ordentligt staket!!!! =)
Jag ska bara bli rik först! ;)

God natt alla!!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anna:

Visst blir man irriterad!

Samtidigt är det ju som du skriver ett sätt att träna hunden på inkallning och lydnad om den får vara lös.



Efter älvspromenaden där vi går så kopplar vi honom alltid när vi ser hundägare med andra hundar. Visst, ibland lägger han dövörat till och vägrar lyssna. Men då har jag blivit bemött att den andra hundägaren har stannat tills jag har kopplat honom.



Och vi brukar också träna (trots att han fyller 6 år om 1 ½ vecka ) att han ska stanna och helst sitta när människor passerar oss.



Värst är det när hundägare inte accepterar att man ber dem koppla deras hundar när man ska passera ( vi har mött såna. Det är en skyldighet som hundägare att ber ngn en att koppla sin hund så gör man det. Iaf tycker jag det.



Även fast vi har en liten hund ( dvärgpudel ) så har jag både respekt och jag är lite rädd för stora hundar.



//Anna

Kommentera inlägget här :