Is-broddar bara för tanter???

publicerat i Allmänt;
Jag måste erkänna att jag använder broddar under mina skor!
Då jag bodde i göteborg gick jag runt och halkade och skulle inte för allt i världen ta på
mina fina skor något så fult som is-broddar, och kunde dessutom inte se funktionen!
Idag klär jag gärna på mina promenad skor isbroddar då jag inte kan ta mig ens
en halv meter utanför dörren utan!!

Men igår när jag var nere på lokala matbutiken och köpte nya som jag stog utanför och tog på mig kom det en gammal farbror i gummistövlar och skrattade åt mig och sa att sådana brukade inte ens han!

Jag tänkte i mitt stilla sinne att ja ja risken att han ramlar och bryter något är helt sjukt
mycket större än mig PLUS att han ska inte knuffa en barnvagn som inte bara innehåller ett barn utan även massa matvaror och det är rätt tungt!

Vad tycker du??
Is-broddar eller inte??

Kommentera inlägget här :