Jag bor i Norge...

publicerat i Allmänt;
Jag känner att även om detta är över allt i hela världen nu så bör det kommenteras.
Herr Breivik mördade brutalt 85 ungdomar på Utöya samt sprängde i parlament huset!
Totalt 91 döda!
Detta är helt fruktansvärt och jag känner mig plötsligt inte så säker på trygghet, i vintras så sprängde någon även i Stockholm, allt detta är helt overkligt!!!!!
Att det ska vara vits i att göra på detta vis???
Jag kan inte förså meningen i att vara så OND!
För det är så jag ser det, det är ondhet på sin yttersta spets!!!
Jag tycker även att alla Facebook symbolerna där Sverige och Norge står enat i sorgen är mycket fint!!
Det är viktigt att veta att det finns "vanliga" människor som vill stötta dom som mist någon annhörig .
Att bo i Norge nu och uppleva detta är verkligen konstigt, ett helt land i sorg!
Det är även viktigt att rikta sin sorg åt rätt håll och vara arg på personen och inte skaffa sig ett grupp hat.
Jag blir sjukt påmind om tiden då min mamma dog och den sorg som fortsatt är en så sjukt stor del av min vardag och som säkert kommer vara där för alltid!
Jag hoppas att alla som mist någon kan stå tillsammans genom detta som tröst och stöd.

Mina alldra djupaste kondoleanser till alla som mist någon! <3



En dag kanske vi alla kan få uppleva världsfred!
Det hoppas jag iaf att vi alla kan sträva mot!

Kommentera inlägget här :