Tack! och svar på frågan!

publicerat i Emelies bästa!;
Tack för alla fina kommentarer!
Det känns skönt att veta att det inte bara e jag som stör mig på vissa hundägare!
Och självklart måste man få träna med sin hund!
Dom som inte gillar hundar måste ju ändå tycka att dom ska få ha ett värdigt hundliv?!
Jag tycker att så länge man har respekt för andra och kallar in hunden så fort det kommer någon
så måste det la ändå va ok??!

Jag har fåt en fråga om hur man stimulerar en bordercollie....
Det ända jag vet är att dom ska valla!
Får eller kor eller vad som hällst!! =)
Min pappa äger ju bordern som ci hade me till sjön och han har ju får farm och Tim som
han heter e en vallhund...
Det man kan göra är att gå kurser!
Ta reda på en brukshundklubb i ditt område och berätta om din hund och be dom om tips! =)
Det bruar finnas kurser i vallning där man får "låna" får under kursen och träna me, det gjorde min pappa
när han tränade tim!
Det är deras natur och det tröttar ut dom mentalt!
Annars e lydnadskurser att rekomendera, mycket lydnad för det är MYCKE hund man har skaffat när man
köpt en border!
Men dom e fantastiska hundar och lätta att lära, så lycka till och gå alla kurser du har möjlighet till!
Framförallt Lydnad, vallning kanske tom agillity om du gillar det!?
Allt där hunden ska följa dig och hjälpa dig!

Lycka till och berätta gärna hur det går! =)

Tim ÄLSKAR att hämta saker....
Både i vattnet och på land! =)



Nu har han precis ruskat av sig och lagt pinnen framför oss!
Han e såååå duktig!!



Han har ett öra upp och ett ner den lilla godingen!
(det har varit så här ända sen han va liten, det andra reste sig aldrig...)

I morgon kommer kort från dagen hos eva och ruffe-puffe!! =)
Den va fantastisk!!!!
God natt alla!
Sov gott!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Eva:

Tack för en trevlig dag!

Och dom fina presenterna. :o))



Jag ser fram emot dina bilder.. jag har suttit och flinat åt en del bilder som jag tagit. ;o))

Kram Eva och Ruffepuffe

Kommentera inlägget här :