Sjuka...

publicerat i Allmänt;
Denna veckan har varit för jävlig alltså!!!
Jag har legat i influensa och till råga på allt så blev Tyra sjuk i går kväll och halva natten spenderades på blå-stjärnan!!
Hela dagen idag har hon varit på smådjurs akuten....
Nu undrar ni säkert varför hon har varit där...
Jo det ska jag berätta!!!
I sommras så hade Tyra annfall som kan liknas med en katt som håller på att kräkas upp den största hår bollen i hela sitt liv! =(
Hela hon krampade och fick knappt någon luft, jag trodde att hon bara fått nått i halsen men så i går kväll så hände det i gen!
4 Gånger!!!
Så vi åkte in me henne och en doktor fick titta på henne och hon klämde lite sa att jag skulle boka en tid dagen efter och för dessa 10 minuter fick jag betala 3000 kronor!!!!
Bokade på en tid på smådjurs akuten i morse och Tyra fick stanna kvar där för att bli sövd och undersökt ordentligt....
Detta kostade mig 300 kronor!
Lite skillnad kan man ju säga.....
Hoppas på att få tillbaka lite från svedland me...
Jag har iaf hittat en super trevlig vetrinär nu och det är bra...
Tyra hade även ett anfall när hon va där idag så dom såg hur hon gjorde och dom blev lika oroliga som vi!
Det kan tydligen vara så att små hundar kan ha missbildningar i svalget som inte syns på röntgen, så nu vänta vi och ger henne special mat och vaktar henne dag och natt för att se till så det inte komme igen....
Det kan även va så att hon fått någon form av kennelhosta, men eftersom lilla My e frisk så va tydligen det en minimal chans att det är något smittsamt....
Känns jätte skönt att hon är helt undersökt och testad för typ allt!!!
Så en liten missbildning känns ju tryggt så man e helt säker på att man inte smittar någon, hade hon varit dålig på nått annat sätt så hade jag åkt ut till pappa för där finns det ju inte några djur längre att smitta!!!

Jag e så orolig för henne...

Och jag hatar att vara sjuk!
Denna influensa tar död på mig!!!!
Fan, jävla, skit oxå!!!!

Hur har din vecka varit??

Kommentera inlägget här :